divendres, 7 de juny del 2019

MONÒLEG INTERIOR DE XIMA

MONÒLEG INTERIOR DE XIMA
Ara, Barcelona és assetjada, estàn entrant els soldats amb les banderes per tots els carrers, és difícil no veure-los.
Em trobe, en aquest moment vestida d’home, amb calça curta i perruca blanca, no em sent molt bé, no sóc una persona ploranera però les llàgrimes em corren cara abaix fins arribar al terra, no sóc tampoc de plorar en públic però no m’avergonye d’això
M’eixugue les llàgrimes per veure millor i veig com cauen els palaus del barri, com es cremen els llibres i les campanes de la ciutat sonen sense aturar-se.
He decidit no plorar més, he de viure, ja no em queda res, res de la meva herència.
Pense, ara, només en fugir, amagar-me, perquè només em sent una persona disfressada d’home.
Però per si això fóra poc, una cosa molt desagradable és haver de menjar sense sal, aquesta, és molt necessària per menjar i molt difícil d’acostumar-se a menjar sense, no, si vols pagar a preu de pebre.

Moltes vegades he estat temptada a comprar-ne però he decidit que no, no pense tastar-la fins que siga lliure, no posaré diners en això, m’he mig acostumat a viure així, he comprés que vol dir condemna.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Maria Mercé-Marçal

 La germana, l’estrangera Tot el llibre és en blanc i els camins invisibles que he deixat rere meu se’ls ha menjat, rabent, el caragol del t...