dimarts, 15 de gener del 2019

CIMS BORRASCOSOS, D'EMILY BRONTË

Cims Borrascosos (Wuthering Heights en l’anglés original) és una novel·la ambientada en l’any 1801 escrita per Emily Brontë, sent aquest el seu únic treball en narrativa. (Poemes d'Emily Brontë ací).
Aquesta novel·la dóna començament amb la mudança del narrador, Lockwood, a un lloc conegut com la Granja dels Tords, que té com a propietari al malhumorat Heathcliff. Quan, per una tempesta de neu, es veu obligat a quedar-se a la residència del seu casolà a dormir i el fantasma d’una tal Catherine no el deixa dormir, decideix demanar-li a la seua criada, Nelly Dean, que li conte la història de Catherine y Heathcliff. La senyora Dean ens contarà una història plena d’amor, odi… i venjança.
Li tenia moltes ganes a aquest llibre des de feia ja temps. El vaig comprar de segona mà a març del 2018, i vaig començar a llegir-lo immediatament. Però quina va ser la meua sorpresa al descobrir que… traduïen els noms propis! I no em refereixc a noms com Cims Borrascosos o Granja dels Tords, no… Em referisc a que a Catherine li deien Catalina; a Edgar, Eduardo! Vaig deixar eixe llibre en un tres i no res. Aquest desembre vaig tindre l'oportunitat de llegir-lo de nou amb els noms originals, i l'experiència, certament, va ser millor.
Jo recomanaria aquest llibre a tota persona que li agrade l’Anglaterra del segle XIX, ja que retracta molt bé eixe tipus de societat i les jerarquies que hi havien, i a tota persona que li agrade una mica de drama.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Maria Mercé-Marçal

 La germana, l’estrangera Tot el llibre és en blanc i els camins invisibles que he deixat rere meu se’ls ha menjat, rabent, el caragol del t...